De eerste dagen

26 april 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag is het vrijdag 26 april en dat betekent de vierde dag in Kaapstad. De reis is prima verlopen, maar het duurde toch wel lang. We werden in de aankomsthal opgewacht door een chauffeur die ons naar het hotel bracht. In het hotel werden we vriendelijk ontvangen en maakten we kennis met Nicky, de vrouw die ons verblijf heeft geregeld. Nadat Marieke en ik ons gesetteld hadden op onze kamer, zijn we naar Waterfront gelopen. Waterfront is de plek aan de haven. Hier keken we meteen onze ogen uit en genoten van groepen muzikanten die zongen en muziek maakten. Jeetje, wat een ritme zit er in die mensen. Stil staan kunnen ze niet, heerlijk! 's avonds hebben we een voetbalwedstijd bezocht in het stadion waar het WK van 2010 is gehouden. Daarna vroeg naar bed, want we waren toch wel erg moe van de reis. Woensdag fris en fruitig weer op pad naar Waterfront om dit gedeelte beter te verkennen. Hier hebben we een kleine boottocht gemaakt door de haven en konden we zeehonden zien. Met dit prachtige weer, is alles genieten. Op dag 3 merk je dat je langzaam de weg begint te kennen. We zijn naar Bo Kaap gelopen, de buurt met allemaal gekleurde huisjes. Een dubbel gevoel als je iedereen foto's ziet maken van de huizen van mensen die eigenlijk best arm zijn, hoewel niet iedereen hoor. Maar het was prachtig! We hebben hier een praatje gemaakt met de locals. Tot nu toe vind ik de Afrikanen ontzettend aardig, geïnteresseerd en vrolijk. 's avonds was er beerpong wedstrijd voor studenten uit alle windstreken. Hier hebben we kennis gemaakt met veel Nederlandse, Limburgse, studenten. Ze hebben me al veel kunnen vertellen over de stage op Alpha school. Ik kijk dan ook erg uit naar maandag, mijn eerste stagedag. Misschien ga ik dan die cultuurshock ervaren waar iedereen het over heeft. Zaterdag staat de biscuit market in Woodstock op het programma en zondag willen we naar het strand gaan. Het is nu nog super goed weer, dus profiteren we er maar van! :)

1. Dagmar:
    26 april 2019
    Woow dyon, wat een leuke ervaring heb je al opgedaan! Leuk om zo je verhalen te lezen. Succes maandag met stage. Ik ben echt benieuwd naar je volgende verhaal:) en vergeet de (baby)kingklip niet te eten😉
  2. Jan Claessen:
    26 april 2019
    Hallo Dyon, fijn dit goede nieuws te horen en geniet zeker van deze prachtige natuur. Het is heel fijn om op deze manier van alles over jou te zien en te horen. Voor maandag heel veel succes met je stage. Vele lieve groetjes en tot het volgende verhaal. dikke poenen Jan en Marie-Ange. ♥️💋😘
  3. Lars:
    Sjiek Dyon,
    Geniet van de vrije dagen en heel veel succes maandag op je eerste stage dag.
  4. Erwin:
    27 april 2019
    Mooie foto's, tot nu toe geen straf zo te zien :).
  5. Bianca Beckers:
    29 april 2019
    Een heel fijne eerste stagedag vandaag!
  6. Math Nulens:
    29 april 2019
    Beste Dyon, zoals je ziet heb ik je reisblog gevonden. Mooi verhaal over de eerste dagen van je belevenissen in Kaapstad. Ook namens mij veel succes gewenst met je stage en tot je volgende verhaal..