Week 3

13 mei 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Het voelt alsof ik gisteren nog in het vliegtuig stapte om te beginnen aan mijn avontuur in Kaapstad. Inmiddels zijn we al 3 weken verder, wow! Ik deel dan ook graag mijn ervaringen die ervoor zorgen dat de tijd hier omvliegt. Maar eerst even vertellen hoe het met me gaat... Om eerlijk te zijn had ik alleen maar kunnen hopen dat het zo goed met me zou gaan. Nog thuis had ik zeker zin in deze reis, maar ik had ook wel wat twijfels over bepaalde dingen. Ga ik thuis niet te erg missen, zou ik wel kunnen opschieten met de mensen met wie ik ben, ga ik mijn stage leuk vinden en ga ik me überhaupt goed voelen daar.. Nee, ja, ja, jazeker! Ik geniet. Ik geniet van het prachtige land, de bevolking, mijn stage, mijn nieuwe vrienden en van het feit dat ik de keuze heb gemaakt dit überhaupt te doen. Ik denk zeker aan thuis, maar echt missen wil ik het niet noemen. Deze week was weer fantastisch. Naast de stage hebben we een wijnproeverij gedaan, boulders beach, cape of good hope, capepoint en chapmans peak bezocht. Eten bij Africa cafe was ook een hoogtepunt. En last but not least heb ik mijn eerste surfles gehad.

Boulders is de plek waar de African pinguïns te vinden zijn. Vanaf boulders beach kun je een hele kolonie pinguïns zien. Vanwege het broedseizoen hebben we ook pasgeboren pinguïns gezien. Een strandje verder kregen we de mogelijkheid om daadwerkelijk tussen de pinguïns te lopen en wat mooie foto's te maken. Leuk feitje: pinguïns hebben witte en zwarte veren als schutkleur tijdens het zwemmen. Wit voor de vijanden in het water die naar boven kijken, zwart voor de vijanden die neerkijken op het water.

Na het bezoek aan boulders beach, zijn we doorgereden naar Kaap de goede hoop. Dit het is zuidelijkste punt van Zuid-Afrika. Kaap de goede hoop werd eerst Cape of storm genoemd, vanwege de heftige zeestormen. Later werd de naam veranderd naar Cape of good hope, omdat de ontdekking van deze plek de zeeroute naar Indië dichterbij bracht. (Ja, ik leer hier ook nog wat)

De dag werd afgesloten bij Africa café. Hier werden we ontvangen door donkere medewerkers in felgekleurde kleding en schmink op het gezicht. Alle typisch Afrikaanse gerechten op de kaart werden in kleine porties op tafel gezet. "Eat as much as you can" werd ons gezegd. Voordat we daaraan konden beginnen, werden we nog geschminkt, enig. Naast het lekkere eten, konden we ook nog genieten van een priveoptreden door de medewerkers zelf. Zang en djembé is het enige wat ze nodig hebben om te entertainen.

Zondag dan de eerste keer surfen in Muizenberg. Ondanks dat ik geen natuurtalent bleek te zijn, vond ik het fantastisch. Alleen al in een wetsuit lopen met een surfplank onder je arm, cool toch! Het doel is toch wel om over 2 maanden te kunnen blijven staan op de plank. Nog even oefenen dus...

Tot zo ver een aantal hoogtepunten van afgelopen week. Dit was zeker niet alles, maar ik moet ergens toch tot een eind komen. Ik zou natuurlijk ook nog kunnen schrijven over het uitgaan... maar wellicht kun je zelf een beeld vormen..... Enfin, hoije!!

1. Jean van Lijf:
    13 mei 2019
    Dyon geniet er maar lekker van
  2. Jan Claessen:
    13 mei 2019
    Fijn te horen dat jij het zo naar je zin hebt, zeker de prachtige natuur en de gezellige momenten die je daar meemaakt, geniet geniet want de tijd gaat snel.

Lieve groetjes en tot een volgend reisverhaal. 👍😘💋💋
  3. Dagmar:
    13 mei 2019
    Wat klinkt dat super zeg! Zou wel met je willen ruilen☺️ En rondrijden over het schiereiland is natuurlijk prachtig. Good memories😁
    Geniet van ieder moment en kijk uit naar je volgend verhaal😘
  4. John kleijnen:
    13 mei 2019
    Fijn te horen dat het zo goed bevalt, aan nieuwe ervaringen geen gebrek geniet maar van de komende weken. John en myriam
  5. Monique Pilet:
    14 mei 2019
    Wow wat maak jij allemaal mee, super om te lezen. Veel plezier 😁
  6. Monique Pilet:
    14 mei 2019
    De sjrijfs goot, want iech zeen alles zoe in gedachte gebäöre.
  7. Marlies Uffink-Paulissen:
    Hoi Dyon ,
    Wat fijn dat je zo goed gewent bent al na drie weken ! Maar in zo’n prachtig land zou ook niet anders kunnen met de mooie natuur om je heen en die vriendelijke mensen .
    Wij wensen je veel surfplezier en wie weet gaat je met je Vader ook nog eens op de surfplank staan . Hij heeft dat vroeger ook gedaan . Zo Vader zo Dochter . Mooie verhaal . 🍀😘
  8. Arthur en Anita:
    15 mei 2019
    Hoi Dyon,

Fijn te horen dat het goed met je gaat en jouw foto's laten onze vakantie in Zuid-Afrika weer helemaal herleven. Dat voelt enorm goed. Geniet nog van ieder moment en zoals ik al eerder zie: laat je inspireren door het gedachtengoed van Nelson Mandela. Dat daalt straks vanzelf over je heen,