Safari!

2 juni 2019 - Cape Town, Zuid-Afrika

Hallo hallo, hier ben ik weer! Ik ben een tijdje stil geweest wat betreft bloggen. Dat komt doordat ik inmiddels zo gewend ben aan het leven hier, dat ik niet echt iets nieuws of spannends meer had te vertellen om een hele blog over te schrijven. Daarnaast moet ik eerlijk toegeven dat ik thuis wel een beetje begin te missen. Maar geen paniek, ik ben nog lang niet bij het punt dat ik à la minut naar huis wil. Het is natuurlijk niet zo dat het saai is geweest, integendeel. Iedere week hebben er meerdere activiteiten plaatsgevonden. Zo heb ik een hele leuke verjaardag mogen vieren, zijn de nodige stapavonden uit het geheugen gewist en zijn we ook actief geweest tijden hikes, het kajakken, townshiptours en een cooking class. Het ultieme hoogtepunt heeft vandaag plaatsgevonden: de safari in Aquila park. Rond 7.00 uur werden we opgehaald om in twee uur naar het park te rijden. Die twee uur rijden was al een geluksmomentje hoor! Wat een prachtig land is dit toch. We reden op een eindeloze highway omringt door vlaktes groen en prachtige gebergtes, de een nog mooier en groter dan de ander. En dat met een opkomende zon en een lekker muziekje op de achtergrond.... Zit je al te dromen?

Aquila is een privé wildreservaat. De dieren zitten dan ook tot op een bepaalde hoogte "vast" binnen een gebied. Het is niet de "echte wildernis." Het park is namelijk 10.000 hectare groot. Een prachtige locatie met zwembaden, wellness spa en hotel. Hier kregen we om te beginnen een glaasje wijn en ontbijt. Om 10 uur mochten we de jeep in en ging het beginnen. De gids vertelde dat hij zijn best ging doen om alle dieren die daar rondlopen te vinden, maar dat we ook een beetje geluk moesten hebben. En geluk hadden we! Al snel kwamen we de ene kudde dieren na de andere tegen. Zelfs alle 7 leeuwen lagen bij elkaar, op enkele meters afstand van de weg. Verder zagen we olifanten, apen, vossen, luipaarden, neushoorns, giraffen, zebra's, struisvogels en springbokken. Ik heb van ze allemaal een mooi plaatje kunnen schieten. Check de foto's! Na de safari kregen we een lunch en daarna heb ik de tijd gehad om buiten rond te lopen en te genieten. De andere 3 van de groep gingen namelijk nog quad rijden. Ik heb enorm genoten van de omgeving. Zoals ik al eerder beschreef; eindeloze savannelandschappen en dan die prachtige bergen glimmend in de volle zon. Opa zou zeggen: "kiek hie, sjwan hè!" Ja, dat was nog eens iets voor hem geweest. Maar misschien zat hij wel op dat lege plekje linksvoor in de jeep.

Liefs,

Dyon

1. Suzanne:
    Hiel vet!😘
  2. Petra:
    3 juni 2019
    Leuk dien verhaol te lezen. Sjiek watste allemaol mét maaks. Prachtige foto’s!😘
  3. Monique Pilet:
    3 juni 2019
    Weer 'n ervaring geweldig.
  4. Jean van Lijf:
    😎👍
  5. Marc en rest van de Thijskes oet Bung:
    4 juni 2019
    Hej Dyon,
    jel leuk um te leze en de foto's te bekieke. Geniet van alles en veer weite zeker dat opa met dich met aant reize is!
    Veul leefs van oos 4-e oet Bung xxx
  6. Tanja:
    6 juni 2019
    sjiek dyon geneet nog mr eve en ut is aog fein este weer toes bis fein dn verhaole te leze